Gekregen een doos met chocolaatjes. Een paar dagen later
besluiten we voor de TV de aanval in te zetten. Het doosje gaat snel leeg. Vreemd, het is niet enkel te
wijten aan de kwaliteit, dus moet het wat anders zijn geweest. Dan blijkt dat
de huidige chocolaatjes een maat kleiner zijn geworden dan we gewend waren. De
maatvoering is in die mate verkleind dat nu een dergelijke versnapering in een
hap naar binnen kan worden gewerkt. Dat was daarvoor niet mogelijk. Dat wil
zeggen voor de gemiddelde mondopening. Daarbij komt dat met de grotere maatvoering na twee evt drie chocolaatjes het verzadigingspunt
zich aandient. En dat gebeurd nu pas bij grotere aantallen.
De doos is bij nader inzien ook aan de tijden aangepast. Het
lijkt van boven wel een schilderij met glimmende zeer ruime brede zijkanten als lijst
en een spiegel onder de eetwaar. Waar zijn de ranke doosjes gebleven die alle
aandacht naar de inhoud trokken? De doosjes die rijkelijk gevuld en soms op
elkaar getast lekkernijen in chocola te zien gaven?
Ook hier is met de tijd meegegaan. Kort en krachtig veel
doos en weinig inhoud. Je zou bijna denken dat de chocolatiers te rade zijn
gegaan bij onze landelijke politiek.
Geef vooral veel doos en wees zeer beperkt met
de inhoud…..Geef vooral veel doos en wees zeer beperkt met
Geen opmerkingen:
Een reactie posten