Lees je het plaatselijke bokkenblad kom je advertenties
tegen die op zn zachts opmerkelijk zijn. Bijvoorbeeld een begrafenis
ondernemer, met foto, hij in hemdsmouwen,
die aangeeft dat je goed zit bij hem. Zal wel liggen hebben bedoeld. Een
andere, ditmaal foto van een jonge vrouw, die als tekst –vraag vaker- aangeeft.
Is mijn reactie is dan liever even niet tenzij…
Uit de advertenties komt duidelijk naar voren dat de triest
kijkende in zwarte pakken getooide mannen niet meer de waar aanprijzen.
Doodgaan is een event geworden. Liefst met zoveel mogelijk toeters en bellen
daaraan, want het is business geworden. In het hetzelfde blad kan ik paard en
wagen, luxe limo, auto naar kleur , bloemen, composteren, cremeren,
islamitisch, Joods, Vedisch, Indiaas ter aarde dan wel in rook opgaan. Allemaal aangeprezen door aanbieders
die met een bemoedigende glimlach je van het papier aanstaren. En dat allemaal
voor een hoofdpersoon die het mogelijk op dat moment een zorg zal zijn. Maar
goed het geeft de mogelijkheid om het doek opgeleukt te laten vallen. Ieder het
zijne…
Toch kan ik het niet laten om de aangeboden verkoopslogans
aan te vullen . Om er een paar te noemen.
Voor herhaling vatbaar…nu of nooit…..nooit de
hoofdprijs…..een laatste ronde……kijk niet verder….mee op weg…..het ligt niet
aan de prijs…..rokers geen bezwaar……..kwantumkorting bij twee of meer……borrel
na de dood….
Het was toch nog een gezellige begrafenis…
gehoord na een begrafenis
gehoord na een begrafenis
Geen opmerkingen:
Een reactie posten