Optie 1.
Dit is pas echt een goede oplossing voor een hele groep problemen.Het vooruitzicht is dan meer doden en gewonden. Dus met gevolg minder auto’s op de weg en daarmee minder files. Werkgelegenheid voor de reparatie en sloopbedrijven. Meer werk aan de pomp, want 130 rijden kost meer brandstof. Maar nog beter. De accijns kan weer de bijna lege overheidskas gaan spekken. Eigenlijk zou geopteerd moeten worden voor 180 op ‘s heeren wegen en in de bebouwde kom 80km/uur moeten toestaan. Dan zijn de eerder aangegeven effecten nog veel sterker. Het daarbij opwaaiende stof wordt door de afname van de deelnemers vanzelf ook weer minder.
Probleem is dat we vandaag aan de dag blij mogen zijn als we met 90km/uur mogen rijden op autowegen.
Optie 2
We staan 130 toe als de matrixborden dat aangeven. Geven zij minder aan dan is bij overtreding daarvan een boete, die per extra kilometer exponentieel toeneemt, van toepassing. Overtreding bij wegwerkzaamheden en in de bebouwde kom worden beloond met een dubbel tarief per kilometer.
De boete wordt aan de hand van het inkomen vastgesteld en het geldende tarief is gericht op gelijke pijn voor alle inkomenscategorieën .
De berijder, daar hebben we het over. Lease en stromannen verhalen kunnen we omzeilen door het Duitse foto systeem. De baas van de chauffeur is in deze optie als opdrachtgever het spreekwoordelijke haasje.
Je staat erop en dus mag je voor de overtreding betalen.
Niemand die in het Haagse in de kakofonie van meningen, met oplossingen probeert te komen. Intussen is onze gemiddelde snelheid in de Randstad naar het niveau paardentram van 1900 gezakt.
Morgen weer lekker in de file…….
Ze deden een plas en doe je ruitenwisser maar weer aan..
zondag 14 november 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten